Biti učitelj je teško, a biti dobar učitelj je još teže. Na učiteljima je odgovornost da ne uče djecu samo suhoparno gradivo iz knjiga, nego da svoje znanje prenesu na način da djeci znanje ostane i kroz daljnje školovanje. Takvi su učitelji, s dobrim načinom rada, rijetki.
Što to zapravo čini “dobrog učitelja”?
Poticanje učenika
Dobar učitelj svojeg učenika ne smije degradirati i etiketirati ga kao “loš učenik”. Ne smije očekivati da će svaki zadatak odraditi loše samo zato što su ih prvih nekoliko bili neuspješni. Mora na pravi način dati poticaj da se trudi i da zna da koliko god puta pao da se uvijek može dignuti i krenuti iznova. Mora probuditi u djeci svjest toga da u njima leži bezbroj mogućnosti i potencijala.
Aktivno slušanje
Dobra komunikacije ne staje tada kada učitelj završi predavanje. Dobar učitelj mora biti sklon tomu da sluša svoje učenike i nikako ne smije odustati od odgovaranja postavljenog pitanja. U nastavu treba, što više je moguće, uključiti raspravljanje o temi i poticanje učenika da iznose svoj stav. Svaki čovjek se osjeća ugodno i uvaženo kada je saslušan s pozornošću i kada mu je dana neka povratna informacija.
Bliskost s učenikom
Da bi ga učenici poštvali i slušali, učitelj njima mora biti blizak. Blizak na način da sebe stvlja na razinu djece, pogotovo u višim razredima. Mora se ponekad šaliti i razbiti tu ozbiljnost i napetost koje škole nekada stvaraju u učenicima. Također, djeca puno bolje pamte kada im se gradivo prevede na njima blizak jezik. Kao npr. da se kružni vijenac poveže s krafnom ili da se negativni brojevi računaju kao na način da nekome dugujemo novce. Ima stotinu načina kako zbližiti učenike s gradivom. Asocijacije također ne smijemo izbjegavati. One su vrlo bitne za razvoj slikovitog pamćenja i čine učenje napamet lakše kada je ono neophodno.
Zaključak
Dobar učitelj ili ne, učenici ga moraju poštivati. Uvijek će biti onih koji nemaju dobar način predavanja, onih koji kasne na svoj sat i onih kojih uvijek netko mijenja, no svijet bi bez takvih bio dosadan. Barem će iz mnogih iskustava s učiteljima izići razne anegdote među učenicima.