Preskoči na glavni sadržaj

Moja sloboda

Sloboda je općenito opisana kao mogućnost osobe da svojim kretanjima, mislima, govorenjem i radnjama upravlja iz središta vlastitog bića. Teško je samog sebe odrediti slobodnom ili neslobodnom osobom. Ako gledamo društvo u kojem živim, živim relativno slobodnim životom; imam pravo na druženje s prijateljima, pravo na istraživanje svojih sposobnosti, na besplatno obrazovanje, pravo na biranje odjeće… Ali ja mislim da biti slobodan ima šire značenje od toga.

Za mene je sloboda ponajviše sloboda pisanja i izražavanja kroz umjetnost i stvaralaštvo. Za mene to znači biti svoj, a ne kontroliran tuđim nametnutim mišljenjima i osudama. Svaka slobodna osoba ima svoje ideje te kritički promišlja svijet oko sebe. Za mene sloboda također znači biti psihički i fizički zdrav; da nas bolest, bilo vidljiva izvana ili pak bolest koja nam je zahvatila dušu, ne spriječava u življenju slobodnog života.  

U današnjem svijetu slobodu najviše narušavaju ratovi, a nakon njih slijede države u kojima vlada diktatura. Ovakve okolnosti u ljudima stvaraju strah, i sloboda koja leži duboko u njima neće nikada izaći. Slobodni ljudi ne znaju koliko je sloboda vrijedna dok ju ne izgube. Smatram da je potpuna sloboda u svijetu teško ili čak uopće nije dostižna, no to ne znači da ne trebamo jedni druge poticati na pronalazak slobode u sebi, jer potpuna sloboda je nešto što bi svaka osoba na Zemlji trebala barem jednom doživjeti.

(školski sastavak za Hrvatski jezik)




 


Popularni postovi s ovog bloga

Osvrt na animirani film Gdje je Anne Frank

Povodom obilježavanja Dana sjećanja na žrtve holokausta učenici osmih razreda naše škole, u sklopu edukativnog projekta “Film u školi”, pogledali su film Gdje je Anne Frank. Radi se o animiranom filmu kroz koji redatelj Ari Folman u današnjem svijetu oživljava prijateljicu Kitty kojoj se Anne zapravo obraća u svome dnevniku te na taj način gledateljima predočava Annein život. Ari Folman je cijenjen i nagrađivan izraelski redatelj; na vrlo emotivan način pristupa izradi ovog filma zato jer su i njegovi roditelji dijelili sudbinu Anneinih, s tim da su uspjeli preživjeti holokaust. Noć otvorenja muzeja Anne Frank u Amsterdamu. Kitty se oslobađa iz dnevnika u izlogu muzeja i započinje potragu za Annom. Nije vidljiva drugim ljudima i neprimjetno se kreće po prostorima muzeja. Kad izađe iz muzeja postaje vidljiva i upoznaje dječaka Petera s kojim nastavlja svoju potragu. Slijedi niz izmjenjivanja današnjice i retrospektivnih kadrova – vraćanja u prošlost: u skrivanje židovskih obitelji te ...

Od sada pratite blog i u audio obliku!

Cjelokupni cilj ovog podcasta je informiranje o važnim društvenim i kulturnim temama, a uz to i poticanje vrlo zanemarene grane novinarstva - slobodnog tj. istraživačkog novinarstva. Nakon nekoliko mjeseci pisanja bloga i objavljivanja raznih školskih uradaka i članaka, odlučio sam da je vrijeme da uz to ponovno počinjem njegovati svoje znanje za tonsku obradu i snimanje. Tako je nastao podcast Novinarstvo – mjesto gdje imam potpunu slobodu i bezbrižnost izražavanja. Poslušajte prvu epizodu

Međunarodni dan pismenosti

Pismenost je u užem smislu sposobnost čovjeka da čita i piše. Srećom, živim u društvu u kojem je razina pismenosti visoka, a obrazovanje dostupno svima. No stanje u nerazvijenim zemljama izvan Europe je poprilično drugačije. Prva me slova naučila pisati mama. Budući da se u našoj obitelji govori više jezika, odmalena učim i mađarsku abecedu. Kada sam došao u prvi razred, znao sam čitati i pisati jednostavne riječi i rečenice. Taj je klimavi temelj učvrstila i usavršila moja učiteljica razredne nastave Ljiljana Brenko. Za mene pismenost ponajprije znači samostalnost i slobodu. Slobodu istraživanja, čitanja, snalaženja u svijetu. Svatko bi trebao imati bez obzira na spol, rasu, nacionalnu i vjersku pripadnost od rane dobi zakonski osigurano obrazovanje. Što više ljudi opismenimo i obrazujemo, toliko ćemo biti bogatiji kao ljudi, ali ne u novcu, već u stoput vrjednijoj stvari – u znanju. (školski sastavak za Hrvatski jezik)