Ako pitate bilo koju osobu na svijetu koja je trpila neki utjecaj zapadnjačkog konzumerizma za Coca-Colu, znati će ovaj svjetski poznat osvježavajući napitak.
Coca-Cola svoju je popularnost diljem svijeta od ljudi pridobila ključnim elementom kojim se tvrtke služe kada žele prodati svoj proizvod, a to je marketing, odnosno reklame. Pa je li doista život bez Coca-Cole, kako je to rekao Henry Miller, ugledan i poznati američki književnik i slikar, nezamisliv?
Znanstveno gledajući, kemijski sastav Coca-Cole zapravo je trećina boce šećera, voda i bezbroj sladila od kojih se neki, pretpostavljamo, niti ne navode na ambalaži ove slatkaste kemikalije pored kičastog bijelog naziva na crvenoj podlozi. No ipak, viđamo ju svugdje… Na svakom dječjem rođendanu, u učionicama, na raznim obiteljskim proslavama, u kafićima pa čak i kao nešto čime se razrjeđuju alkoholni napitci kako bi bili ukusniji. Nakon toliko reklamiranja tu više nije niti riječ o ukusu, nego o prodanoj ideji standarda za “pravu američku stvar” i bezazlenog napitka koji će se u svojih 137 godina postojanja proširiti u globalnu tvrtku koja će posjedovati pola današnjeg svijeta što se tiče proizvoda koje svakodnevno kupujemo.
Zaključujemo da je Coca-Cola možda postala osnovni dio svake zabave i zadovoljavanja naših okusnih pupoljaka, ali smatram da bi, kao što smo mogli živjeti bez moderne tehnologije prije nego što je postojala, život bez još jedne gazirane “šećerne bombe” bio itekako zamisliv pa možda i bolji te zdraviji za sve nas.
(Domaći uradak)